Kas ir biznesa procesu vadība?
Biznesa procesu vadība (BPV), jeb Business Process Management (BPM) ir vadības disciplīna ar attiecīgiem atbalsta instrumentiem, kas ļauj identificēt, aprakstīt un izprast organizācijas procesus, nodrošinot to atbilstību mērķiem un resursiem, un tos pārvaldīt vispiemērotākajā veidā. Veiksmīgas procesu vadības panākumu atslēga slēpjas vadītāja spējā tūlītēji...
Personāla vadība vienlīdz ir māksla un ir zinātne. Kā māksla tā ir iespēja vadīt cilvēkus izmantojot radošu attieksmi, inovatīvus procesus un rīkus, kā arī nodrošināt individuālu pieeju. Kā zinātne personāla vadība prasa profesionālas zināšanas – kā, kad un kur piemērot personāla vadības teorijas un atbilstošās kompetences. Personāla vadītājam jāpārvalda arī...
Lai runātu par to, kas ir komunikācija un komunikācijas kanāli organizācijā, kā arī kāda ir to nozīme, vispirms jāsaprot, kāda ir komunikācijas nozīme organizācijas ikdienas dzīvē. Un tikai pēc tam var izdalīt komunikācijas virzienus un plūsmas.
Komunikācijas kanāli un attiecības
Komunikācijas veidi nosaka cilvēku savstarpējās attiecības. Mēs esam saistīti...
Adaptācija ir pirmais solis jaunā darbinieka darba efektīvas atdeves un produktīva rezultāta nodrošināšanai. Tā ir nepieciešama, lai jaunais darbinieks pēc iespējas īsākā laikā iekļautos pamata darbinieku komandā un nodrošina to, lai darba vidē efektīvi izmantotu visas viņa zināšanas, prasmes un pieredzi. Adaptācija personāla vadībā ir organizēts un uzraudzīts process,...
Kas ir personāla atlase?
Personāla atlase personāla vadības sastādaļa, tas ir process, kurā tiek izvēlēts vispiemērotākais darbinieks no tiem pretendentiem, kuri pieteikušies uz kādu noteiktu darba vietu. Neskatoties uz testiem, kompetenču anketām un atlases kritērijiem, pēc būtības tas ir nākotnes prognozēšanas uzdevums, jo ir jāparedz, kā kandidāts darbosies reālajā...
Pirmsatlases process ir svarīgāks par pašu atlases procesu. Pirmsatlases process atbild par to, lai būtu absolūta skaidrība kādu darbinieku uzņēmums meklē un kādas ir viņa nepieciešamās kompetences.
Kas ir kompetence?
Kompetence nosaka ar kādām prasmēm darbs ir jādara un kādām īpašībām ir jāpiemīt meklētajam amata kandidātam. Pirmsatlases process ir sagatavošanās...
Kā jebkura plānošana, arī personāla plānošana, izriet no uzņēmuma noteiktajiem mērķiem. Mērķus nosaka uzņēmuma stratēģijas atbilstībā tā misijai un vīzijai. Personāla plānošana ir personāla esošā un nepieciešama skaita salīdzināšanu un tā nosaka nākotnes darbinieku skaitu pēc kvantitātes, kvalitātes, vietas un laika. Personāla plānošana ir personāla vadības process, kurš paredz...