Klasiskais un mūžsenais jautājums – kas ir motivācija un apmierinātība? Kā man motivēt darbiniekus, lai izbeigtos mūžīgā neapmierinātība, jeb #VissIrSlikti? Vai tu zini kā vislabākajā veidā motivēt savus demotivētos darbiniekus? Vai tu pats vispār esi motivēts kādu motivēt? Un, vai tu esi apmierināts… ar dzīvi vispār?
Motivācija un apmierinātība...
Kas ir biznesa procesu vadība?
Biznesa procesu vadība (BPV), jeb Business Process Management (BPM) ir vadības disciplīna ar attiecīgiem atbalsta instrumentiem, kas ļauj identificēt, aprakstīt un izprast organizācijas procesus, nodrošinot to atbilstību mērķiem un resursiem, un tos pārvaldīt vispiemērotākajā veidā. Veiksmīgas procesu vadības panākumu atslēga slēpjas vadītāja spējā tūlītēji...
Personāla vadība vienlīdz ir māksla un ir zinātne. Kā māksla tā ir iespēja vadīt cilvēkus izmantojot radošu attieksmi, inovatīvus procesus un rīkus, kā arī nodrošināt individuālu pieeju. Kā zinātne personāla vadība prasa profesionālas zināšanas – kā, kad un kur piemērot personāla vadības teorijas un atbilstošās kompetences. Personāla vadītājam jāpārvalda arī...
Lai runātu par to, kas ir komunikācija un komunikācijas kanāli organizācijā, kā arī kāda ir to nozīme, vispirms jāsaprot, kāda ir komunikācijas nozīme organizācijas ikdienas dzīvē. Un tikai pēc tam var izdalīt komunikācijas virzienus un plūsmas.
Komunikācijas kanāli un attiecības
Komunikācijas veidi nosaka cilvēku savstarpējās attiecības. Mēs esam saistīti...
Profesionāla konfliktu vadība ietver konfliktu preventīvu novēršanu un radušos konfliktu negatīvo seku mazināšanu. Psiholoģiski pareiza konfliktu vadība ir būtiska vienotas komandas veidošanas sastāvdaļa. Konfliktu vadība kā vadītāja prasme ir neatsverama ne tikai komandas darbā, bet arī starppersonu attiecībās, lai atrisinātu nesaskaņas, pretrunas un sadursmes, kas rodas dažādos līmeņos:
Jebkuras komandas panākumus un sasniegumus vai neveiksmes un nespēju sadarboties nosaka komandas starppersonu attiecības, jeb lomas komandā un tām piemērota efektīva komunikācija, kas veidojas šo lomu iespaidā. Lomas komandā nosaka savstarpējo sadarbību, pretdarbību, pakļaušanos vai agresiju, kas valda starp komandā iesaistītajām personām. Savstarpējās attiecības atkarīgas no transakcijas, jeb personu...
Pārrunas pēc savas būtības ir komunikācijas māksla, jeb spēja pateikt īstas lietas īstajā vietā un īstajā laikā. Ikdienā tomēr ir galējības – vai nu tiek izteikta skarba un nesaudzīga kritika, vai arī apzināti teiktas tikai labās lietas, kurām līdz galam netic ne viena, ne otra puse (manipulācija). Darbinieku attīstības...
Novērtēšana kā sistēma dod iespēju izmērīt darba sniegumu un noteikt darbinieka kompetences. Tā ir iespēja plānot un izveidot darbinieku apmācības un attīstības programmu, kā arī izprast darbinieku motivāciju un pilnveidot motivācijas sistēmu. Savukārt puses darbinieks var uzzināt sava individuālā snieguma novērtējumu, plānot karjeru, kā arī izprast savu lomu uzņēmuma...
Kas ir sistēmiskie sakārtojumi?
Sistēmiskie sakārtojumi balstās uz teoriju, kuras pamatā jebkurš cilvēks ir Vienotā Veseluma, jeb vienotās Sistēmas sastāvdaļa. Viņš ir nepatrauktā mijiedarbībā ar pārējiem sistēmas elementiem, un, ar Zinošā Lauka (Morofoģenētiskais Lauks) palīdzību “zina”, ko domā un ko jūt pārējie sistēmas elementi.
Kas ir morfoģenētiskais lauks?
Termins...
Adaptācija ir pirmais solis jaunā darbinieka darba efektīvas atdeves un produktīva rezultāta nodrošināšanai. Tā ir nepieciešama, lai jaunais darbinieks pēc iespējas īsākā laikā iekļautos pamata darbinieku komandā un nodrošina to, lai darba vidē efektīvi izmantotu visas viņa zināšanas, prasmes un pieredzi. Adaptācija personāla vadībā ir organizēts un uzraudzīts process,...