Ikdienā bieži runājam par grābekli, uz kura gadās uzkāpt, vai slazdu, kurā atkal iekrītam, nedomājot, kur tie rodas, bet eneagramma ir tas resurss, kas iedod skaidrojumu. Eneagrammas grābeklis kā “statuss” vai kā “diagnoze” ir ērts veids kā atpazīt savus savus uzvedības modeļus. Katrs grābeklis ar ko atkal un atkal...
Perfekcionists. Reformators – I tips
Perfekcionists ir viskārtīgākais un visperfektākais. Izskatā, uzvedībā, komunikācijā, un vidē, ko tas rada ap sevi. Racionāls ideālists, kas vēlas padarīt pasauli pilnīgu, ļoti principiāls, kārtīgs, mērķtiecīgs cilvēks ar augstu paškontroli, fokusēts uz pareizi/nepareizi, balts/melns, labi/slikti. Dzimis perfekcionists, kārtības mīlētājs un ieviesējs visā un visur....
Vai dabas elements un personība ir saistāmi lielumi? Ja četras dabas stihijas pieņem par četriem personības tipiem, veidojas rakstura iezīmes, kas spilgti izceļ pozitīvās īpašības, ļauj paskatīties uz sevi no cita skatu punkta un parāda uzvedības paternus, ko varētu uzlabot, ja ir tāda nepieciešamība. Dabas elements un personība –...
Kas ir naudas enerģija? Cik vērtīga ir nauda, un kā to izmērīt? Kā novērtēt naudas vērtību? Vienmēr var izmērīt iegūtā vērtību pret to naudas vērtību, kas samaksāta. Bet kā izmērīt savu ieguldīto enerģiju, pret to, ko saņem naudā pretim? Kā izmērīt to sajūtu – es pārmaksāju, es par daudz...
Tu vari ietekmēt tikai to, kas ir tavā Kontroles zonā. Savukārt Kontroles zona ir atkarīga no tavas Atbildības teritorijas. Tavā Ietekmes zona ir tikai tie cilvēki un procesi, kurus tu vari ietekmēt ar savu Varu, Statusu vai Autoritāti. Viss pārējais ir pakļauts pavisam citiem spēles noteikumiem, kurus nosaka Variantu...
Lai runātu par to, kas ir komunikācija un komunikācijas kanāli organizācijā, kā arī kāda ir to nozīme, vispirms jāsaprot, kāda ir komunikācijas nozīme organizācijas ikdienas dzīvē. Un tikai pēc tam var izdalīt komunikācijas virzienus un plūsmas.
Komunikācijas kanāli un attiecības
Komunikācijas veidi nosaka cilvēku savstarpējās attiecības. Mēs esam saistīti...
Profesionāla konfliktu vadība ietver konfliktu preventīvu novēršanu un radušos konfliktu negatīvo seku mazināšanu. Psiholoģiski pareiza konfliktu vadība ir būtiska vienotas komandas veidošanas sastāvdaļa. Konfliktu vadība kā vadītāja prasme ir neatsverama ne tikai komandas darbā, bet arī starppersonu attiecībās, lai atrisinātu nesaskaņas, pretrunas un sadursmes, kas rodas dažādos līmeņos:
Jebkuras komandas panākumus un sasniegumus vai neveiksmes un nespēju sadarboties nosaka komandas starppersonu attiecības, jeb lomas komandā un tām piemērota efektīva komunikācija, kas veidojas šo lomu iespaidā. Lomas komandā nosaka savstarpējo sadarbību, pretdarbību, pakļaušanos vai agresiju, kas valda starp komandā iesaistītajām personām. Savstarpējās attiecības atkarīgas no transakcijas, jeb personu...
Pārrunas pēc savas būtības ir komunikācijas māksla, jeb spēja pateikt īstas lietas īstajā vietā un īstajā laikā. Ikdienā tomēr ir galējības – vai nu tiek izteikta skarba un nesaudzīga kritika, vai arī apzināti teiktas tikai labās lietas, kurām līdz galam netic ne viena, ne otra puse (manipulācija). Darbinieku attīstības...
Novērtēšana kā sistēma dod iespēju izmērīt darba sniegumu un noteikt darbinieka kompetences. Tā ir iespēja plānot un izveidot darbinieku apmācības un attīstības programmu, kā arī izprast darbinieku motivāciju un pilnveidot motivācijas sistēmu. Savukārt puses darbinieks var uzzināt sava individuālā snieguma novērtējumu, plānot karjeru, kā arī izprast savu lomu uzņēmuma...